Majmok Blogolói

e-mail us

Valami olyan ért ami mindenképp a MB-ra illik? Ne habozz, írj hát!

Majmok Bolygója

Mosolyogj, mosolyogj, és csak mosolyogj! Na látod, már át is lettél b*szva!

Linkblog

Majom címkék

abszurd (5) antiszemita (2) baleset (1) bank (2) bayer (1) biztonsági öv (1) biztosítás (1) biztosító (1) bkv (2) blog (2) bunkó (1) buzi (1) cigány (1) egyház (1) elemzők (1) erőszak (1) felelősség (4) felhívás (1) gaskó (1) gazdaság (2) gondolatok (5) gondolat ébresztő (2) hazugság (3) hiller (1) hitel (1) hivatal (2) így látom én (4) jegyvásárlás (2) kartell (1) kártérítés (1) kegyeletsértés (1) képviselő (1) kisebbség (2) kolonics (1) kommunikáció (5) korrupció (1) kötelező (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) kozmann (1) kritika (1) levél (2) magyarok (3) magyarország (5) magyar szlovák viszony (1) majmok bolygoja (1) majmok bolygója (1) máv (3) meleg (1) mindennapok (4) mokka (1) muosz (1) napkelte (1) nbh (1) nemzeti csúcs (1) new generation (1) oktatás (1) október 23 (1) otp (2) pályázat (1) parlament (1) paródia (1) politika (2) politikus (2) posta (1) rabosítás (1) reform (1) reklamáció (2) rendőrség (1) részeg (2) roma (1) south park (1) spyware (1) synergon (1) szakszervezet (1) szavazás (1) szélsőség (2) szolgálati közlemény (3) szolgáltatás (4) szolgáltati közlemény (1) sztrájk (2) szünet (1) társadalomkritika (1) tomcat (1) történelem (1) történet (5) tőzsde (1) tüntetés (1) tv2 (1) tv műsorok (1) ügyintézés (1) undorító (1) unicredit (1) usa (1) utazás (3) választás (1) válság (3) vdszsz (2) végelszámolás (1) vélemény (7) vélemény gondolatok (3) vicc (3) w (1) weboldal (1) Címkefelhő

Hányadika van?

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A MÁV persze megfizet

2008.12.02. 07:46 veitJ

Az Inter City vonatok késése után ritkán érzi úgy a Máv, hogy visszatérítést kellene fizetnie. Mert ugye visszatérítés akkor jár, ha ő a hibás, de hát mindig vannak körülmények, és gyakran esik ezek áldozatává.

November 27-én egy programra indultam Miskolcról Pestre, majd onnan tovább Zamárdiba. A fél 3-as Rigó IC-t választottam, mert biztos ami biztos, ha a Pesti forgalmat, dugókat is beleszámolom, legyen elég időm odaérni. A Tiszain olvasom a táblát, késés: 30. Jegypénztárnál kérdezem, hogy az a 30, csak nem a késést jelenti percekben? Reményem hiábavaló volt. Kérdezem mi az oka? - Hát ugye ez Pestről indul, Szolnokon, Debrecenen, Nyíregyházán keresztül jön Miskolcra, és valahol történhetett valami, de ő azt nem tudja. - Hamarabb van vonat Pestre? - Nincs. - Akkor kérek egy jegyet, de az IC pótjegyet nem fizetem ki, mert azt ugye úgyis visszakapnám. - Azt akkor is ki kell fizetni, majd a ha leszállok, visszakapom. - De most akkor újra álljak sorba? - Hát ez a szabály.

Szabály ellen nincs vita. Illetve lenne, de minek. Kevés esélyem volt, hogy a jegypénztáros, aki azt sem tudta miért késik a vonat, majd az én kedvemért szembeszáll a szabályokkal, vagy esetleg ott egy ültő helyében megváltoztatja azt, így hát megvettem a teljes IC jegyet.

Míg vártam a vonatra, ami ugye fél óra volt, átgondoltam, mennyi esélyem is van nekem, hogy ezt visszaváltsam. Jó esetben csak 30 percet kések, de ez még - mint azt a vonaton a kalauztól megtudtam - lehet több is. Egy vonatnyi ember áll majd sorba, és az sem biztos, hogy csak ez a vonatnyi, én meg nem a mozdonyon utaztam, hogy egy jól sikerült start után esélyem lehetne a polpozícióra. Időre megyek egy rendezvényre, majd tovább Pestről. Ezt a nyamvadt jegyet pedig csak itt a célállomáson válthatom be. Az is eszembe jutott, hogy ezzel lehet, hogy nem vagyok egyedül, és a sok kicsi sokra megy alapon mennyi bevételt jelent ez a Máv-nak.

A vonaton a szemközt ülőtől hallottam, hogy valahol valami vágányfelújítást van, mert ugye mi utasok jobban tudjuk. Ennek itthon a Máv internetes oldalán utána is néztem, meg is találtam:

A Budapest - Cegléd - Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza vonalon november 26-án 0.00 órától december 6-án 24.00 óráig Pilis és Monor között pályafelújítási munkákat végeznek. A felújítás idején módosított menetrend érvényes, jelentősen megváltozott a vonalon a vasúti közlekedés rendje. A Nyugati pályaudvarról valamennyi InterCity vonat 7 perccel korábban indul Szeged, illetve Debrecen - Nyíregyháza irányába. Az InterCity vonatok közül a menetrend szerinti közlekedéstől eltérően néhány Monor, Pilis, Albertirsa és Ceglédbercel-Cserő állomáson is megáll.

Ha pedig ez egy előre tervezett dolog, akkor erre az időre mért fizettetik ki az IC pótjegyet? Nem egyszerűbb az utasoknak, hogy nem kell kétszer sorba állni? Nem egyszerűbb a MÁV-nak, hogy nem kell egy emberrel, egy jeggyel kétszer foglalkozni?

24 órán belül, és csak a célállomáson lehet érvényesíteni a reklamációt. Persze, úgy egyszerűbb, így kifizetődőbb... a Máv-nak. Arról pedig nem tehet szegény, hogy a késés miatt siető utasok még arra sem hajlandók, hogy a visszajáró pénzükért újra sorba álljanak.

1 komment

Címkék: vélemény utazás máv szolgáltatás mindennapok reklamáció jegyvásárlás kártérítés

A bejegyzés trackback címe:

https://majmok.blog.hu/api/trackback/id/tr98799152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis Viktória 2008.12.02. 12:54:20

És még ezek.. - a retektől fénylő vonatokból-pofáznak béremelésről és ha ez kevés, akkor sztrajkolnak is....