Majmok Blogolói

e-mail us

Valami olyan ért ami mindenképp a MB-ra illik? Ne habozz, írj hát!

Majmok Bolygója

Mosolyogj, mosolyogj, és csak mosolyogj! Na látod, már át is lettél b*szva!

Linkblog

Majom címkék

abszurd (5) antiszemita (2) baleset (1) bank (2) bayer (1) biztonsági öv (1) biztosítás (1) biztosító (1) bkv (2) blog (2) bunkó (1) buzi (1) cigány (1) egyház (1) elemzők (1) erőszak (1) felelősség (4) felhívás (1) gaskó (1) gazdaság (2) gondolatok (5) gondolat ébresztő (2) hazugság (3) hiller (1) hitel (1) hivatal (2) így látom én (4) jegyvásárlás (2) kartell (1) kártérítés (1) kegyeletsértés (1) képviselő (1) kisebbség (2) kolonics (1) kommunikáció (5) korrupció (1) kötelező (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) kozmann (1) kritika (1) levél (2) magyarok (3) magyarország (5) magyar szlovák viszony (1) majmok bolygoja (1) majmok bolygója (1) máv (3) meleg (1) mindennapok (4) mokka (1) muosz (1) napkelte (1) nbh (1) nemzeti csúcs (1) new generation (1) oktatás (1) október 23 (1) otp (2) pályázat (1) parlament (1) paródia (1) politika (2) politikus (2) posta (1) rabosítás (1) reform (1) reklamáció (2) rendőrség (1) részeg (2) roma (1) south park (1) spyware (1) synergon (1) szakszervezet (1) szavazás (1) szélsőség (2) szolgálati közlemény (3) szolgáltatás (4) szolgáltati közlemény (1) sztrájk (2) szünet (1) társadalomkritika (1) tomcat (1) történelem (1) történet (5) tőzsde (1) tüntetés (1) tv2 (1) tv műsorok (1) ügyintézés (1) undorító (1) unicredit (1) usa (1) utazás (3) választás (1) válság (3) vdszsz (2) végelszámolás (1) vélemény (7) vélemény gondolatok (3) vicc (3) w (1) weboldal (1) Címkefelhő

Hányadika van?

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Én, az utas

2008.12.15. 11:24 veitJ

Ha nincs vonat, minek az információ? Ahol meg jár a vonat ott rossz az információ. Barátnőm a múlt csütörtökön indult hozzám Zamárdiba. Retúrjegyet kért, mert optimistának áll a világ, és tudatlanságból, vagy rosszindulatból, de kapott is.

Na mármost eljött a visszautazás napja. Vasárnap délelőttünket oknyomozó riporterként arra szántuk, hogy megtudjuk melyik vonat indul, mikor, honnan, és meddig juthatunk el vele. Mert ma már úgy van az, hogy szeretnénk utazni, az a magasságos VDSZSZ meg majd eldönti, hogy meddig, meg egyáltalán...

Van egy központi szám, ahol lehet érdeklődni. Na igen...De itt legalább udvariasan, nem tudtak semmit. Mindjárt jobban érzi magát az ember, ha hülye marad, de együtt éreznek vele. Próbálkoztunk mi a Miskolc-Tiszai Pu.-val, de valószínűleg a szrájk a telefonfelvételre is kiterjedt. A Miskolci Gömöri pályaudvart sikerült elérni, ott sem tudtak ugyan semmit, de adtak egy pesti számot. Most mondjam? Hát persze, hogy ott sem vették fel. A központi információ azt mondta, hogy igaz, hogy Miskolc rettenetesen sztrájkol, de a vonatokat azért úgy tudja beengedik. A híradóban viszont úgy tudta, hogy Miskolcról se be, se ki.

Délben Gaskótól megtudtuk, hogy ez a fél országnyi sztrájk, csak bemelegítő volt. De majd 6 órától az egész ország megbénul. Kiket fenyeget Gaskó? Minket, utasokat? Akik haza szeretnének jutni? Vagy vissza az iskolába? Vagy dolgozni? És mint influenza járvány idején csak nézzük a tv-ben Magyarország térképét, hogy terjed a Gaskó-vírus megyéről megyére.

Reggel azt mondta egy VDSZSZ-es, hogy a Dunántúl nem azért nem csatlakozott a sztrájkhoz, mert nem értenek egyet vele, hanem mások a módszereik. No ez igaz.  Zamárdi állomást kérdeztem, hogy megy-e innen a közvetlen vonat Miskolcig? Válasz, mért ne menne? Ha nézte a híradót, meg az internetet, ott megmondták, hogy a sztrájk Kelet-Magyarországot érinti. Vagy húsz hiábavaló telefon, és az ő válasza után kár volt annyira csodálkoznia, hogy paprikás lettem. Márcsak azért is, mert egy-egy kósza sztrájkolóról a Dunán innen is lehetett hallani. Azért sikerült megtudtam, hogy hamarabb nem megy vonat Pestre csak az a Nagykanizsa-Sátolaljaújhelyi vonat van, de 60 percet késik. Hát nem késett! Csak a véletlenen múlt, hogy elértük.

Egyedül egy vasutas volt az állomáson, úgyhogy kizárásos alapon neki címeztem a reklamációmat. És persze ki volt megint a hülye? Én az utas! Mert azt hallottam, amit hallani akartam. Ez már önmagában is vicc, mert ki szeret olyat hallani, hogy a vonat előreláthatólag 60 percet késik. Ő pedig ilyet nekem nem is mondott, mert a vonat odafele, azaz Keszthely felé késett 60 percet!!! EMBER!!! Én Pest felé menőkről érdeklődtem, akkor hogy is jött ez szóba??? Nagyon zokon vette, mikor azt mondtam, hogy az egész MÁV egy kupleráj.

A vonaton persze a kalauz sem tudta megmondani, hogy tovább megy-e a vonat Pestről, és minden állomáson harsogott a hangszórókból, hogy a vonat mely állomásokon keresztül jut el Miskolcra, onnan Sátoraljaújhelyig, majd a végtelenbe és tovább.

A Keletiben volt ki volt írva pár vonat, és ez már 6 óra előtt pár perccel volt. Lehet még ők sem hitték, amit akkor már a hírekben is megerősítettek, hogy bizony sztrájk lesz itt, de mindenhol és nagyon. Az információnál vagy 100 ember állt, akik még vakon hitték, hogy ott tudnak valamit, és azt el is mondják nekik. A központi számon is csak azt tudták megerősíteni, hogy nem tudunk semmit biztosan.

Egy ismerősömnek délután azt mondták, hogy van egy vonat, ami 6.10-re kell beérkezzen Miskolcra, ha szerencséjük van, akkor el is viszik őket addig, ha nem, akkor Nyéken megáll a vonat. Úgyhogy ahhoz, hogy vonattal elérjünk a célunkig, nem mozdony kell, meg jegy, sokkal inkább egy nagy adag szerencse.

Nekünk utasoknak meg el kell tűrnünk a koszt, a fűtetlen vonatokat, az udvariatlan vasutasokat, a pontatlanságot, a sok félre információt, és Gaskót. A VDSZSZ pedig már rutinból sztrájkol. Béremelésért, cargós pénzért, menetrendért, BKV-val, szolidaritásból a reptériekkel. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért...

6 komment

Címkék: vélemény utazás máv szolgálati közlemény szolgáltatás sztrájk reklamáció jegyvásárlás vdszsz

A bejegyzés trackback címe:

https://majmok.blog.hu/api/trackback/id/tr56823889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis V. 2008.12.15. 12:10:15

Mit szolnának hozzá,ha mind a 8 millios utazó közösség feljelentené a vasutat, mert ugye nekünk, utazóknak nem sok közünk van a vasutas gennyes dolgaihoz, nekem ahhoz lenne közöm hogy akadálymentesen a pénzemért eljussak ahová tervezek, még akkor is ha a 307 km-es távot - 5 és fél óra alatt tesz meg a vonat...

z8 2008.12.15. 21:56:36

vasutasok nem tudják milyen munkanélkülinek lenni, majd megtudják! jó lenne egy multi vasútba aki nem fog szórakozni, holnap ne gyere ennyit mond majd :)

aTs 2008.12.16. 10:49:25

Máv -ot föloszlatni, embereket kirúgni, vezetőket kivégezni. Na jó, ezt az utolsót nem muszáj, megfelel, ha ólom-, vagy higany bányában dolgoznak 4-5 évet.

Artúrka 2008.12.21. 12:59:05

Tisztelt Utazóközönség!

Ezernyi bocsánatkérésemet szeretném tolmácsolni, így karácsony elött, minden MÁV-os utasnak.
Tudom így sztrájkok környékén nem könnyű a dolgom, hogy magam mellé állítsam Önöket,-főképp akkor ha úticéljukat sem érték el- de azért én még is megpróbálnám.
Nagyon remélem, emlékeznek még apáinkra, nagyapáinkra, akik még csillogó szemmel mesélték gyermekeiknek, unokáiknak: Vasutas voltam!
A vasút abban az időben, egy megbecsült szakma volt, nem akárki kerülhetett be a "családba".
Ők voltak azok, akik frissen vasalt ingben, aranysávos rangjelzéssel, állítottak jelzőt, tekerték a sorompókat. Akik más dolgozók érdekében is hajlandók voltak fellázadni, sztrájkot kezdeményezni. Abban az időben, ők voltak az urak!
Ma egy vasutas jobban teszi, ha eltitkolja hogy MÁV-alkalmazott. Kormányzati hazugságok, a vezetőink csalásai, saját életkörülményeik javítása érdekében, minden megtesznek, hogy bennünket a közvélemény előtt befeketítsenek. Minden hibát amit okoznak, megpróbálnak eltitkolni, ránk a végrehajtó szolgálatra " ráverni".
Jelenleg az történik, hogy a Cargó privatizációja miatti szakszervezeti követelések ellen tesznek meg minden lépést. Pedig a szakszervezetek nem tesznek mást, mint a kiszervezett, (önhibájukon kívül, a vasúttársaságból kiszervezett dolgozóknak) hasonló bért kiharcolni, mint nekünk van. A Cargóban részt nem vevő dolgozóknak,(volt teherszállítási dolgozók) részére az eladásból befolyt összegből egy részt megszerezni. Hiszen ök voltak akik ebben részt vettek, dolgoztak több száz-ezer órát, családjuk nélkülözésével is megteremtették a személyszállítás okozta mínusz, ha nem is teljes, de részbeni fedezetét. Most amikor az eladási összeg tervezetten felüli vételárából részt követelnek, a MÁV vezetése nem kívánatos személyeknek nyivánítja őket. Ott hagyja őket egy deficites, szétbombázott, hasznot az életben nem hozó cég csökevényeként.
Megpróbál politikai segítséggel mindent a szakszervetre hárítani.
Kérem, gondoljanak arra, mi a fene készteti a MÁV dolgozót arra, hogy a tisztelt utas ne érjen időben célhoz, meggátolja esetleges vizsgái letételét, gondot okozzon saját munkájának elvégzésében, netán balesetet okozzon? Miért a szakszervezet hibája, hogy a vasút nem fogadja el sztrájk idején a minden vonalon közlekedő három-négy vonatpár közlekedését? Ez már elegendő ahhoz, hogy az utasaink, akinek ez szükséges, eljuthasson az úticéljához. De nem! A MÁV vezetése ezt nem fogadja el. Inkább elnézi, hogy sok vonalon egyáltalán ne legyen közlekedés. Nem ráérne további követeléseit ezután érvényesíteni?
Mindent megtesz, hogy Önöket ránk, vasutasokra haragítsa. Ne ugorjanak be ennek!
Mostanában egyre többet hallani olyan rémhíreket, hogy a vasúti közlekedést a közútra akarják terelni. Kinek az érdeke lenne ez? Ki szeretne nyitott buszmegállókban, esőben, hóban várakozni? Lemondani a "közkedvelt" de utazás közben is használható koszos illemhelyekről. Az "utasbarát" menetrendről, amivel a sztrájktól függetlenül menetrendváltozás után még maguk a vasutasok sem rendelkeztek. A fűtésről utazás közben, ami már a végállomás elérése előtt egy-két megállóval ontja a meleget.A "pontos" vonatokról, amiről a menetrendszerkesztők gondoskodnak egy egész évre előre. S még sorolhatnám.
Még is kérem Önöket, támogassák, ha azt nem is tudják, legyenek megértőek a sztájkoló vasutasokkal. Tisztában vagyok azzal, hogy Önök a legfőbb károsultjai ennek a lépésnek, de ez sajnos másképp nem megy.
Ha pedig netalán ez a sztrájk most a karácsonyi közlekedést is érinteni, ne feledjék a vasutasok legújabb szlogenjét, amit a Vezérigazgató urunknak köszönhetünk legfőkkép:
Nincs peták, nincs karácsony!
Még az a jó, hogy már a vasút vezetése szabad kezet kapott a kormánytól. Ez nem jelenti azt is, hogy eddig nem volt?

veitJ 2008.12.21. 18:39:37

Tisztelt Artúrka!

Amit nehezen értünk mi utasok, hogy ha nincs sztrájk, akkor is rossz az információ, akkor is 30 perc késéssel indulok, vagy érkezem, ha fázom a vonaton az egyik kalauz a vállát vonogatja, majd jön egy másik és annak mégis sikerül bekapcsolni a fűtést, hogy akkor is ki kell fizetnem az IC pótjegyet, ha az eleve 30 perc késéssel indul, a koszról a büdösről már nem is beszélek. Mondom még egyszer, mindez nem sztrájk idején. Az embereknek nagyon sok panaszuk, bosszúságuk van a MÁV-val szemben, ezért egyre nehezen tudnak megértőek lenni. Lássuk be, a sztrájk nagy károsultjai az utasok, ahogy Ön is mondta.
Amit megértünk az az, hogy Önök magasabb bért szeretnének. Ezzel ma Magyarországon nincsenek egyedül, sok ember jár még hasonló cipőben. Viszont Önök abban a speciális helyzetben vannak, hogy sztrájkolhatnak, ezzel sok ezer olyan embernek okozva kényelmetlenséget, bosszúságot, akik vajmi keveset tehetnek az Önök helyzetéről, és helyzetéért. Sőt ha belegondolok, sok adófizető honfitársammal együtt
csak nézzük, hogy mennyi pénz tűnik el a MÁV-ba, beleértve az Önök fizetését is. Én magánszférában vagyok alkalmazott. A mai fizetési morál mellett, hónapról hónapra tudunk örülni, ha annyi pénzt sikerül behajtanunk, hogy a fizetések kijöjjenek belőle. És nem mindig sikerül. Hol sztrájkoljak? Sokan leírták már, hogy egy multi nem tárgyal. Elbocsát, és keres mást, aki dolgozni akar, még minimálbérért is. Ez persze nem jelenti, hogy Önök ne próbálkozzanak ezzel, csak ne csodálkozzanak, ha az emberek nem megértőek.
Azt viszont sok helyen lehet olvasni, hogy a Cargo-s pénzt milyen jogon követelik? Éjt nappallá téve nagyon sok ember dolgozik. Ha a tulajdonos úgy dönt, hogy a cég egy részét eladja, szíve joga. Közöm nincs hozzá. Mit követelhetnék? Én a munkámért fizetést kapok, erről szól a munkaszerződésem. Nem tettem bele se pénzt, se egyéb vagyont, akkor mit akarok belőle kivenni? Asszem ezzel kicsit túl lőttek a célon. Ezt már az emberek nem értik meg.
Önök megértést várnak tőlünk utasoktól, mi utasok pedig szolgáltatást várnánk Önöktől.

Artúrka 2008.12.22. 08:34:26

Tisztelt veitJ!

Csak egyetérteni tudok Önnel a leírt panaszokat illetően.
Magam szeretném a legszívesebben látni, ha ezekre orvoslást találna a MÁV, hiszen elhiheti, én is naponta találkozom ezekkel a dolgokkal. hiszen bejáró vagyok.
Megpróbálok mindenre feleletet adni. Lehet olykor nem kielégítően, de a legjobb tudomásom szerint.
Az információ. Jómagam forgalmi szolgálattevőként dolgozom. Nekünk kötelességünk jelenteni, ha bármely ok miatt nem indult el egy vonat, netalán menetközben "csúszott" meg. Ezt meg is tesszük. Van felettünk az adott vonalon illetékes, rendelkezésre jogosult személy, akinek a rendelkezését kötelesek vagyunk elfogadni. Sőt, már kettő, hiszen a SZESZA leválása óta a személyszállítást külön felügyelik. Ha innen nem kapunk információt, akkor csak követlenül a vonat menetrendszerű érkezési ideje körül jut tudomásunkra a késés. Nincs féléve, hogy új utasítás jelent meg, abban már végre kötelezték ezen dolgozókat arra, hogy tíz percen túli késést az összes dolgozóval közölni kell. Tehát ez megoldódni látszik. Fűtés. Naponta didergek az utasokkal hajnalonként. Nem IC vonaton, egy egyszerű BZ-n, ami még jobban letud hűlni és csak indulás előtt fél órával kapcsolják be a fűtést, hiszen a személyzet akkor jelentkezik a vonathoz. Nincs lehetőség előfűtésre, hiszen ezt a fajtát nem a mozdony fűti és nem lehet felügyelet nélkül hagyni. A hagyományos kocsiknál csak a nagyobb állomásokon van lehetőség előfűtésre, pl. Budapest-Keleti. Ha indulás előtt kiderül, -még egyszer említem, fél órával előtte érkezik a személyzet-a fűtéshiány, illetve a nem kielégítő fűtés, van két választása a vezető jegyvizsgálónak. Vagy indulnak időben, vagy kisorozzák a kocsit. No, ez már tuti késést eredményezne, hiszen mire mindent átvizsgál, már csak percek vannak az indulásig.
Ami a pótjegyeket, ill. a visszatérítést illeti, javaslom az Üzletszabályzat és a Hivatalos Menetrend átböngészését. Érdemes.
A kosz, a büdös kocsik. Ezzel nem fogok különösképpen foglalkozni. Ezt a vezetésnek kellene végre megoldani.
Sztrájk. Tisztában vagyok az ezzel járó kellemetlenséggel. Többször azért, hogy bemehessek a szolgálati helyemre, motorra kell ülnöm, hiszen nekem sem jön a vonat. Ezért is említettem előző írásomban a vezetőség felelőtlenségét. Hiszen a megegyezésig is kellene a közlekedés. De nem! Ezt is arra használják fel, hogy az utazóközönséget a szakszervezetek, vasutasok ellen hergeljék. Inkább hagynak vonalakat teljesen lezárni. Ha már bezárni nem tudták.
Ami a követeléseket illeti. A legjobb tudomásom szerint nemcsak pénzről tárgyalnak. Csak hát a közvélemény felé ez a legjobb módszer amit mint tájékoztatás, ki lehet adni. Csak bőszítsük az állampolgárt.
A mostani pénzéhségünk abban merül ki, hogy a már kiszervezett dolgozóknak is legyen valami plussz. Akik már nem hozzánk tartoznak. Tehát nem a mi fizetésünkről van szó.
Cargó. Ha csak magamat említem, (lsd. az előző írásomat) három évtizedet dolgoztam benne. Most amikor milliárdokat kaptak az eladásáért, sőt a tervezetten felül sikerült eladni, tőlünk sajnálják a 250-ezret. Azt már elfelejtették hozzátenni, hogy a jelenlegi Cargós dolgozók mindegyike 1.5 milliós részvényt kapott belőle úgy, hogy lehet semmit nem tettek a teherszállításért.(Bocsának, kinek nem inge...)
No akkor végezetül a MÁV-ba fektetett adók.
Amikor "állambácsi" arra hivatkozik, milyen sok pénzt is fektetett az adófizetők pénzéből bele, rendre elfelejti, hogy az ő általuk megrendelt szolgáltatást kifizetni is rendre elfelejtette. Hiszen az általuk meghirdetett kedvezményeket, csak egy példa, a diákok kedvezménye, sem fizette ki. Ez lefordítva annyit jelent, hogy a diákok kaptak 90 %-os menetjegyet és a vasút ezért a 10 %-nyi pénzért fuvarozott. Nem hiszen, hogy a magánszférában bármelyik cég is profitot termelne ezzel. De akkor nem beszéltem a nyugdíjasokról, közalkalmazottakról és sorolhatnám. Nem beszéltem a képviselőkről, akik autóhasználat, lakáshasználati támogatás mellett még itt is ingyenesen utazhatnak. Ez bizony mind, mind ráfizetés és nem kevés.
Tudom a világon mindenhol rentábilis a közlekedés. Nálunk most még jobban az lesz, hiszen az egyetlen hasznot hozó részét is eladták a vasútnak. A fentiek mellett azt hiszem más megvilágítást kapnak a dolgok.
Ettől függetlenül a sztrájkban résztvevő összes kolléga nevében is kérem elnézésüket, sőt ha megengedik a MÁV nevében is. Különösen akkor, ha az elhúzódása mellett ez beleesik az ünnepekbe is.
Békés Karácsonyt minden kedves utasunknak és remélem nemsokára kívánhatok további kellemes utazást is.