Egyszerű barátunk jött és megmutatta mi lesz a zöldséges Sprinterből, ha az autópályán kikolbászol elé.
Ez maradt a Merciből.
A feltehetően részeg gyalogosról nem lehet sok mindent szólni, aki hülye, haljon meg. De lehetőleg ne az én kocsim orrára kenje az agyát. A képen gyönyörűen kivehető, legalábbis odaképzelhető, hova csapódott a térde, a combja, a válla és a feje. Művészi kompozíció, szebbet gipszből kiöntve se lehetett volna formázni, ha ez volt a szándék, le a kalappal. Az ellenoldalról azonban több minden eszünkbe jutott. Autópályán ha minden igaz, az ilyen teherautóknak csak 100 km/h a megengedett sebesség, nem? Utánfutóval? Mennyivel kellett hogy elbassza azt a szerencsétlent, ha így behorpadt az eleje a gallytörővel együtt? Az oldalsó sérüléseket figyelmen kívül hagyva, mert ugye a kisodródás után az oldalára is borult utána, maga alá temetve a kormány félrerántása következtében ki majd aláhulló utast. Kemény, ezt a jelenetet még egy Van Damme-os akciófilmben is lelassítanák, csak ő az utolsó pillanatban kigurulna alóla, a kocsi meg miszlikre szakadna és felrobbanna az autópálya. Vagy Cobra 11, csak ott még arra járna egy gázpalackokat szállító kamion is, amibe beleugratna a Sprinter. Na félre az ábrándozást, és térjünk a lényegre. Biztonsági öv! Annyira alapvető ostobaság, hogy már fáj. Az ember csak úgy nem esik ki a kocsiból. Tehát adva van ez a három hülye. Az eltévedt részeg, a gyorshajtó sofőr, meg a be nem kötött utas. Nem szeretjük a 'mi lett volna, ha' típusú mondatokat, de képzeljük el ezt a kombinációt péntek délután mondjuk az M0-son. Akkor még talán az elszabadult utánfutónak is lett volna szerepe. Nem szép, de talán hajnalban az M30-ason pontosan jókor voltak jó helyen, és ezzel senki mást nem hoztak veszélybe saját magukon kívül.
Végezetül egy kis ízelítő az ilyen 'személyautós menettulajdonságokkal rendelkező' éppcsak 3 tonnás, azaz B kategóriás jogsival vezethető dögökről.