Majmok Blogolói

e-mail us

Valami olyan ért ami mindenképp a MB-ra illik? Ne habozz, írj hát!

Majmok Bolygója

Mosolyogj, mosolyogj, és csak mosolyogj! Na látod, már át is lettél b*szva!

Linkblog

Majom címkék

abszurd (5) antiszemita (2) baleset (1) bank (2) bayer (1) biztonsági öv (1) biztosítás (1) biztosító (1) bkv (2) blog (2) bunkó (1) buzi (1) cigány (1) egyház (1) elemzők (1) erőszak (1) felelősség (4) felhívás (1) gaskó (1) gazdaság (2) gondolatok (5) gondolat ébresztő (2) hazugság (3) hiller (1) hitel (1) hivatal (2) így látom én (4) jegyvásárlás (2) kartell (1) kártérítés (1) kegyeletsértés (1) képviselő (1) kisebbség (2) kolonics (1) kommunikáció (5) korrupció (1) kötelező (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) kozmann (1) kritika (1) levél (2) magyarok (3) magyarország (5) magyar szlovák viszony (1) majmok bolygója (1) majmok bolygoja (1) máv (3) meleg (1) mindennapok (4) mokka (1) muosz (1) napkelte (1) nbh (1) nemzeti csúcs (1) new generation (1) oktatás (1) október 23 (1) otp (2) pályázat (1) parlament (1) paródia (1) politika (2) politikus (2) posta (1) rabosítás (1) reform (1) reklamáció (2) rendőrség (1) részeg (2) roma (1) south park (1) spyware (1) synergon (1) szakszervezet (1) szavazás (1) szélsőség (2) szolgálati közlemény (3) szolgáltatás (4) szolgáltati közlemény (1) sztrájk (2) szünet (1) társadalomkritika (1) tomcat (1) történelem (1) történet (5) tőzsde (1) tüntetés (1) tv2 (1) tv műsorok (1) ügyintézés (1) undorító (1) unicredit (1) usa (1) utazás (3) választás (1) válság (3) vdszsz (2) végelszámolás (1) vélemény (7) vélemény gondolatok (3) vicc (3) w (1) weboldal (1) Címkefelhő

Hányadika van?

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ha Albertné is úgy akarja

2008.10.14. 23:41 kLa

Kevés dühítőbb dolog van a bürokráciánál. Persze kétfelé lehet osztani a hivatalnokokat. Az egyik fajta kitalálja azokat a szabályokat, amiktől egy átlagember idővel megtörik, és inkább kifekszik a vonat elé. A másik fajta aki betartja a szabályokat. Ő különleges alkatrésze a nagy hivatali gépezetnek, pár év praktizálás után egyre könnyebben megy neki az emberek térdre kényszerítése. Akármilyen ügy elintézésénél, amikor csak egy kis jóindulatra lenne szükség, pókerarccal képes jogszabályokat idézni, és ha egy komplexebb kérdéssel két percnél tovább rabolnád az idejét, hát elteszi a kis fiókjába a maradék emberi érzését, úgy küld el jobb esetben csak egy másik ablakhoz, rosszabb esetben egy másik hivatalba.

Olvasni durva történeteket meghurcolt emberekről, de szerencsére engem most egy light hivatal nyúlványával hozott össze a sors. Sajnos úgy alakult, hogy egy lesérült rokonom helyett nekem kellett felvennem egy ajánlott postai kézbesítményt. Mit is képzeltem. Se nem vagyunk egy címre bejelentve, se nem vagyunk egyenes ági rokonok. Ha ágakkal kéne meghatározni akkor egy kicsit srén lefelé helyezkedek el tőle. A távolság jelenleg 200 km, én a fővárosban, ide érkezett neki egy értesítő. Mivel október elején egy baleset következtében a jobb kezét vállig be kellett gipszelni, kicsit bajos lett volna utazgatnia, sebaj, majd én. Mégegyszer, mit is képzeltem.

Első utam a postára. Bemutatom az értesítőt, felkészülve a várható kérdésekre megkerülve közelítem meg a témát. "Tudom, hogy nem én vagyok a címzett, de..." Az hölgy egy pillanatra lefagy a váratlan cseltől, ám nem hagyja magát, visszaakaszt. Végül annyiban maradunk, hogy én átfáradok egy másik ablakhoz és kérek egy meghatalmazási formanyomtatványt. Ez eddig teljesen rendben is van, azt leszámítva, hogy kettőnk aláírását (mint meghatalmazó és meghatalmazott) egy postai alkalmazott szeme láttára kell véghezvinnünk. Kikerülhetetlennek látszik a rokonom utaztatása, ám ekkor beugrik, hogy az értesítőn az is szerepel, hogy melyik nap próbálják meg újra kézbesíteni. Nincs más dolgom hátra, mint várni a postást, és átvenni a levelet. Mit is képzeltem.

A postás megérkezett, de rafinált fajta ez. Személyit kér, úgyhogy lebukom, és hiába magyarázkodom, ő baromi megértő és készséges, de nem szeretne az állásával játszani, mert ez simán kiderül, ha leellenőrzik. Pedig csak 2 másodpercre kellett volna becsuknia a szemét. Ő is ad egy meghatalmazást, ám ő kiegészíti, hogy ha kórházban van az illető, akkor a kórházi orvos pecsétje is jó a lap alján. Szóval az orvos üti a postai dolgozót. Tehát ott tartunk, hogy Dr. Kovács Géza dönthet úgy, hogy átvehetem a leveleket, Kis József postai alkalmazott dönthet úgy, hogy átveszem a leveleket, csak én, mint rokon nem. A meghatalmazást kitöltöm, feladom postán, (haha) csak le kell pecsételtetni. Kórházban nem feküdt, ezért a háziorvos ad ki igazolást, hogy nem képes jelen pillanatban írni.

-Jónapot kívánok, a kollégája önhöz küldött ezekkel a papírokkal, hogy tud segíteni.
[elveszi a papírokat, megolvassa]
- Itt az igazoláson az áll, hogy nem tud írni, mégis alá van írva.
- Igen, hát bal kézzel, mert ott van, hogy muszáj aláírnia.
- De ez a kettő pont ellentétben van, így nem jó. Különben is, el kéne olvasni a papír hátulján a leírást, ott van minden, hogy mit kellett volna tenni.
- Elnézést, de én bíztam a kollégái útmutatásában, amit ők tanácsoltak, az mind itt van.
[...]

Hosszasan folytattuk a beszélgetést, elmondta a pontos jogszabályt, hogy mikor változtatták, és hogy azért, hogy ne vehesse fel akárki akárki nyugdíját. Ő közben elővett egy tollat és elkezdte összefirkálni a lapot, karikázott, aláhúzott, nyilazott, plusz kifejezésekkel gazdagította a nyomtatványt, hogy milyen adatot hova kell írni. Viszont majdnem szívrohamot kapott, mikor ki akartam satírozni egy szót. Azt nem lehet, csak egyszer áthúzva, és becsillagozva, hogy *nem. Külön helyet rajzolt a két tanúnak, akiket fel kellett volna tüntetnem. (eddig csak a meghatalmazóról, a meghatalmazottról, és a postai dolgozóról volt szó) Megynyugtatott, hogy ő most bezár, mert 3 óra van, de 7 óráig még visszamehetek, hogy ha találok két tanút, akik lehetőleg mindkettőnket ismernek, akkor működhet a dolog, és átvehetem a küldeményt. Néhány nap múlva pedig kapok egy rendes igazolást, amivel majd a jövőben felvehetem az ilyen leveleket. A biztonság kedvéért megkérdeztem a nevét, hogy tudjak kire hivatkozni. "Albertné". Köszönöm. Hazamentem. Tanúkat úgy szereztem, hogy két, itt meg nem nevezett személy adatait ráírtam a papírra és aláírtam. Az egész papír úgy nézett ki, hogy ha én ilyet kapok, akkor max kitörlöm vele a seggem, teli hieroglifákkal, jelekkel, itt-ott szöveggel. Harmadszorra is elmentem a postába. Újra Morci ablakához álltam. Nem volt kedvesebb, mint máskor, inkább kérdőre volnt, hogy mi ez, amit a kezében tart. "Tudja, az előbb ön a másik ablakhoz küldött, és ott a hölgy, Albertné mondta, hogy mit írjak rá a papírra, és azt mondta úgy jó lesz." Már készültem a szöges korbácsra, de helyette jött a megdöbbenés: "Ja, ha ő mondta, akkor jó". És szó nélkül megkaptam a leveleket.

Jogszabályok, hivatali eljárások, postai dolgozó jelenléte, kórházi orvos pecsétje, lófaszt! Elég, ha Albertné azt mondja.

21 komment

Címkék: történet magyarország posta levél hivatal

A bejegyzés trackback címe:

https://majmok.blog.hu/api/trackback/id/tr33714511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Susybaby · http://szerelemblog.blog.hu 2008.10.15. 09:05:19

Hát hirtelen csak annyit tudok mondani: borzasztó! Ha nem sürgős a küldemény, majdnem egyszerűbb, ha visszaküldik a feladónak 'címzett ismeretlen' jelzéssel, ti meg írtok neki, hogy küldje el ismét, ezúttal neked. Vagy valami hivatalos irat volt?

Alex Ash 2008.10.15. 09:10:49

Hááát... kérdés, hogy mi a megoldás... odaadjanak akárkinek akármit? Fogadják el, hogy ha nálad van az értesítés, akkor jogosult vagy felvenni...?

Vokacs 2008.10.15. 09:34:05

Megértem a frusztrációd, de a nem lenne jó ha a világ így működne. A Magyar Posta olyan amilyen, de az biztos hogy ha minden esetben csak 2 másodpercre kellene az postai dolgozóknak becsukniuk a szemüket, hogy egy kis szabály áthágással könnyebben menjenek a dolgok, akkor valószinüleg sokáig a sötétben tapogatóznának. A mutyizos, összekacsintos világot ideje lenne elfelejteni.

Azert 2008.10.15. 09:39:56

És a postára menet elveszted az értesítődet, amit akárki megtalál? Utána pedig a postán szépen odaadják neki, te pedig nézel ki a fejedből mert a postán valaki "csak 2 másodpercre" becsukta a szemét?

gabcigirl 2008.10.15. 09:40:28


De akkor is vér ciki, hogy Hángöri úgy van kitalálva, hogy mindenért csak és kizárólag a becsületes embereket szívatják. Mert őket lehet :((

tx 2008.10.15. 09:41:24

Albertné rulez :)

Alex Ash 2008.10.15. 09:42:34

"De akkor is vér ciki, hogy Hángöri úgy van kitalálva, hogy mindenért csak és kizárólag a becsületes embereket szívatják. Mert őket lehet :(("

Az mindenütt úgy van, hogy a szankciókat a rosszemberek miatt hozzák - de ők ügyesek, és túlteszik magukat rajta, és a jóemberek meg szívnak, mert ezek meg naívak...

De akkor mit tegyünk?

TonyLacy 2008.10.15. 09:54:44

:D

Tényleg így működik...
Vannak még vicces dolgok. Pl. hiába lakom anyósomnál és vagyunk egy címre bejelentve, akkor sem adják át a küldeményeimet, mert nem egyenesági rokon. A bankkártyám ott a szobában, a kocsikulcs a polcon, de anyósom a levelet akarja lenyúlni nyilván.

Másrészről, egyik rokonom kézbesítő és elmesélte, hogy főnökei rendszeresen kellemetlen helyzetbe hozzák a cikkben is említett módon. Annak ellenére, hogy nem ért egyet bizonyos szabályokkal és még személyesen is ismeri az ügyfelet, szabályszerűen jár el, mivel havi ösztönzőjével (havi bruttó 12e Ft)játszik. Így kénytelen néha kellemetlenséget okozni a címzettnek, hogy szabálytalan kézbesítés miatt nehogy megvonják tőle azt a bizonyos minőségi ösztönzőt, ami nevetséges fizetésének több, mint 10%-a(!). Ilyenkor jön az, hogy betelefonál a felbőszült ügyfél és valahogy megbeszéli a felettessel, hogy másnap legyen szíves kivinni ismét a kézbesítő és (bár szabálytalanság árán) de legyen szíves átadni a levelet a panaszosnak. Az átvevő pedig másnap vigyorogva nyit ajtót, hogy na ugye megmondtam, hogy ideadhatja...!

Szóval tényleg az van, hogy ha sikerül valami magasabb beosztásban levőt megfűzni, akkor nyert ügyünk van, mert az utasíthatja a beosztottat szabálytalankodásra, mivel ha kiderül a stikli, úgy sem a főnököt veszik elő, hanem akit -adott esetben- utasított a szabálytalan kézbesítésre.

Szar ez a Magyar Posta Zrt úgy ahogy van, de ne feledjétek, fejétől bűzlik a hal! A döntéseket ott hozzák meg és nem azok akikkel betartatják.

kenyszerjogasz 2008.10.15. 10:15:04

"Se nem vagyunk egy címre bejelentve, se nem
vagyunk egyenes ági rokonok."

kenyszerjogasz 2008.10.15. 10:16:01

mármint hogy van hogy az sem segít

kenyszerjogasz 2008.10.15. 10:19:31

nekem anyám tértis levelét nem adták ki, mert hiába van a személyimben hogy ő az anyám, meg még egy címen is vagyunk bejelentve, de a levél nem a bejelentett lakcímünkre jött, hanem másik ojjektumba. ami a postát tök összezzavarja.

úgyhogy ott maradt, ők meg közhitelesen ráírták, hogy "nem kereste", gondolom.

dzsoni 2008.10.15. 10:32:15

Albertnét minden postára!

Leonard Zelig 2008.10.15. 10:47:03

Elveszett a TAJ-kártyám, postán kértem másikat, egy héten belül meg is jött (VOLNA):
1. Kaptam egy sajtcédulát, hogy mijafaßér nem vagyok otthon, húzzak ezerrel a postára, mer levelem jött.
2. Beálltam a megfelelő(NEK VÉLT) sorba 10 ember mögé.
3. Odaérek, beadom az értesítőt.
4. Postáskisasszony: Akkor talán a másik ablakhoz, mert ez pénzutalvány.
5. Én: Nem lehet, mert semmilyen pénz nem jöhetett nekem az EBP-től, csak a TAJ-kártya.
6. Postáskisasszony: De ez bizony pénzutalvány.
7. Átállok a másik sorba, hátha az EBP tévesen átutalt nekem pár millát.
8. Három ember után odaérek.
9. POstáskisassz.2: Ez nem magának szól, sajnálom.
10. Akkor én is, viszlát.
- Happy End nincs?
- De van!
Két nap múlva az utcán(!) leszólít egy ismeretlen(??) hölgy:
Be kéne menni a postára, mert mégiscsak Önnek szólt a küldemény, csak az volt a probléma, hogy a kézbesítő rossz helyre rakta az ikszet.
- Köszönöm, de miért nem próbálkozott a kézbesítéssel még egyszer ?
- Hát, aztat én nem tudom, egyszerűbb lenne bemenni.

Na így lett új TAJ-kártyám...

mleila 2008.10.15. 10:49:28

Ez annyira izgi! Nekem a múltkor egy sima gépelt meghatalmazásra (amit ráadásul én írtam alá a barátnőm helyett) tanúk meg minden nélkül kiadták a csomagot. (Persze, más tészta, hogy 1,5 hónap elteltével, a nyilvántartási szám alapján érdekéődtem a Postán, ahol naná, hogy izomból el akartak hajtani, csak nem hagytam magam, mert bosszantott a tény, hogy ennyi ideje az országban van a külföldi csomagom, mi meg egy vacak értesítőt se kaptunk.)

mleila 2008.10.15. 10:51:04

Arról nem is beszélve, mikor a postás a B ajánlott csomagot egyszerűen a küszöbre rakta, mert nem voltunk otthon, és nem volt kedve cipelni. :) Aztán csodálkozott, hogy nem kaptam meg. Én nem. :-S

blr 2008.10.15. 10:53:52

Lehet, hogy azért megy vissza minden második levelünk a feladónak, mert az irodaház recepciósának nem adják oda a levelet, mert nem ő a cégvezetőnk?

Bar Kochba 2008.10.15. 10:59:54

"Pedig csak 2 másodpercre kellett volna becsuknia a szemét."

Ember, és ha pont akkor csukja be a szemét legközelebb, amikor valaki rosszhiszeműen akarja más küldeményét felvenni? Ja, és ha már van egy használati utasítás ráírva, miért nem olvasod el? Inkább saját sötétségedben gyújts fényt, ahelyett, hogy azért szidod szerencsétlen postást, mert betartja a jogszabályokat.

maydayray 2008.10.15. 11:03:14

német eset, autó forgalomba helyezése, nem volt német bankszámlán (luxemburgi van), ezért nem tudták leemelni a számlámról (ez külön sztori, mondjam? :-)), kápéval meg csak akkor lehet fizetni, ha igazolom, hogy nincs német bankszámlám, mondom halló, itt mondom, nincs, az nem jó, menjek el az adóhivatalba, ott állítanak ki róla igazolást, elmentem, megismételtem ugyanazt a mondatot (ich habe kein deutsches Konto) és már kaptam is róla a hivatalos papírt. ha nyolc német számlám lett volna, akkor is. balfaszok ott is vannak.

RekZoli 2008.10.15. 11:05:29

- Jó napot, postai küldeményt hoztam Xy részére.
- Jó napot, megnézhetném egy pillanatra, TB kártyát várunk. Az lenne az?
- Igen, úgy látszik, ez az, nézzecsak.
- Köszönöm.
- De alá kéne ittéésitt írni.
- Nem én vagyok a címzett, hanem nemegyenesági rokona, csak a plainak ki van törve a keze pillanatnyilag.
- Akkor nem adhatom oda.
- Én meg má' nem adom vissza, ha má' ittvan a kezemben. Vagy megelégszik azzal, hogy aláhamisítom, vagy hívjon rendőrt.
- Ööööö izé, maga nagyon pofátlan.
- Na adja már oda az aláíró ívet. Úgy ni. Naviszontlátásra.
- Dögölj meg.
- Te meg máskó ne kekeckedj me' megcsomózom a kezed.

Mityu 2008.10.15. 11:07:46

Céges leveleket ugyebár csak úgy vehetem át a postán, ha viszek magammal aláírási címpéldányt, cégbírósági bejegyzést, személyi igazolványt.

Viszont volt egy időszak amikor a postás a szomszédnak, a közértesnek, dohányboltba adogatta be ugyanezeket a küldeményeket, mondván úgy is arra járok, majd odaadják. Volt mikor úgy egy hónap múlva kaptam meg azt amire 8 napon belül kellett volna válaszolni. Hozzáteszem se rokoni-, se üzleti (céges) kapcsolat nem volt egyikükkel se. Ebből következik semmilyen céges papírt (igazolást) nem tudtak mutatni, hogy jogosultak a levelek átvételére.

Anonym US 2008.10.15. 13:04:02

Na igen - ez szívás de Alexnek is igaza van: kinek és mit kellene akkor átadniuk?
Aki az értesítő papírt lobogtatja? Azt ki is vehetik a postaládából akár - de pl. nálunk volt már hogy az ajtó résébe gyömöszölte a zsenikém.
Szóval nem jó ez se így se úgy.